Vanaf het voorjaar van 2026 weer te huur!

In onze luxe e-sloepen beleef je de prachtige omgeving van het Vechtdal. Door de stilte van de elektrische motor hoor je ieder geluidje van de natuur. Geruisloos genieten dus!

Luxe varen in elektrische sloepen

Deze 8 tot 9-persoons luxe elektrische sloepen zijn perfect voor een heerlijke tocht op de Overijsselse Vecht. Geniet van het Vechtdal zonder geluid van de motor en met voldoende ruimte om het voor iedereen comfortabel te maken. Tijd voor een frisse duik? Plons vanaf de boot het water in en beleef heel wat waterpret met elkaar. Uitgezwommen? Onze sloepen zijn voorzien van zwemtrappen waardoor je gemakkelijk weer in de sloep klimt. In onze Luxe e-sloep kan je varen zonder vaarbewijs.

Prachtige omgeving in Ommen

Je kan tussen de sluis van Vilsteren en de sluis van Junne de Vecht bevaren. Mocht je 6 uur willen varen, dan heb je wat tijd over om een heerlijke duik te nemen of aan te meren bij Erve Vechtdal (gesloten op maandag). Hier kan je genieten van een heerlijke lunch of kopje koffie en de omgeving van het Vechtdal bewonderen vanaf de uitkijktoren.

Prijzen Luxe E-Sloep

We maken gebruik van dynamische prijzen. Dit betekent dat de prijzen kunnen variëren afhankelijk van de gekozen dag en het tijdstip.

Sloepkussens

Voor € 9,95 kun je een kussenset erbij huren voor in de sloep! De kussenset bestaat uit comfortabele zitkussens in de gehele sloep.

Mocht je een hond mee willen nemen op de sloep, dan is het helaas niet mogelijk om de sloepkussens erbij te huren. Uiteraard is het wel mogelijk om zelf handdoeken of iets dergelijks mee te nemen.


Alleen bij regen en/of bij onweer tijdens de reserveringstijd kan je de sloep op de dag zelf (09:00 uur) annuleren. Je kan de reservering verplaatsen naar een andere datum of je ontvangt van ons een voucher van het reeds bestede bedrag. Deze voucher is één jaar geldig en kan ook aan een andere activiteit worden uitgegeven.

Wat is de prijs van de Luxe E-Sloep?

De prijzen lopen vanaf € 91,95 per 2 uur. We maken gebruik van dynamische prijzen. Dit betekent dat de prijzen kunnen variëren afhankelijk van de gekozen dag en het tijdstip.

Hoe lang kunnen we varen met een Luxe E-Sloep?

We verhuren onze sloepen per 2 uur. Jullie kunnen kiezen uit 2, 4 of  6 uur varen. 

Ben je een vaarbewijs nodig?

Nee, voor al onze sloepen is geen vaarbewijs nodig. De minimale leeftijd van de hoofdelijk aansprakelijke dient 21 jaar te zijn. Bij aankomst kan om je legitimatiebewijs worden gevraagd. Indien blijkt dat je niet de bevoegde leeftijd hebt, houden wij ons het recht voor om de reservering te annuleren zonder teruggave van de huursom. 

Zijn er zwemvesten aanwezig?

Voor deelnemers die geen zwemdiploma hebben, hebben wij gratis zwemvesten beschikbaar.

Mag er een muziekbox mee?

Graag houden wij het voor alle watergebruikers leuk. Om deze reden zijn 'boom' boxen niet toegestaan.

Mogen wij eigen picknick spullen meenemen?

Eigen catering meenemen is toegestaan. Alcoholische versnaperingen zijn toegestaan met mate. De bestuurder dient zich te onthouden van alcoholische drankjes. Bovendien vragen wij jullie om jullie eigen afval mee te nemen, zodat het milieu schoon blijft.

Mogen wij overal aanleggen?

Nee, jullie kunnen niet overal aanleggen. Sommige gebieden zijn privé eigendommen of is een rustgebied voor dieren. Deze gebieden worden door middel van een bordje met "verboden aan te meren" of "rustgebied niet aanmeren" aangegeven. Als jullie richting  Vilsteren varen komen jullie langs Erve Vechtdal, hier kunnen jullie aanleggen en genieten van een kopje koffie/thee of een heerlijke lunch (Erve Vechtdal is op maandag gesloten).

Is deze sloep rolstoeltoegankelijk?

Nee, onze Luxe E-Sloep is niet rolstoeltoegankelijk. In de Luxe E-Sloep XL is het mogelijk een rolstoel in de sloep te tillen (maximaal 100 kilo). Willen jullie gebruik maken van deze optie, neem dan telefonisch contact met ons op via (0529) 45 19 24.

Wat als het slecht weer is?

Alleen bij regen en/of bij onweer tijdens de reserveringstijd kunnen jullie de sloep op de dag zelf (09:00 uur) annuleren. Jullie kunnen de reservering verplaatsen naar een andere datum of jullie ontvangen van ons een voucher van het reeds bestede bedrag. Deze voucher is één jaar geldig en kan ook aan een andere activiteit worden uitgegeven.

Is dit uitje het hele jaar te boeken?

Nee, onze sloepen gaan vanaf half oktober t/m eind maart in de winterstalling. 

Is Rederij Peters makkelijk te bereiken?

Ja! Rederij Peters is makkelijk te bereiken. We hebben een centrale ligging in Ommen, vanaf Zwolle is het ongeveer 20 minuten rijden. Onze locatie ligt op 10 minuten loopafstand van het treinstation in Ommen. Klik hier voor onze volledige routebeschrijving.

Is er bij Rederij Peters parkeergelegenheid?

Ja, bij Rederij Peters beschikken wij over een parkeerplaats van ongeveer 25 plekken. Klik hier voor alle parkeergelegenheid in de buurt. 

Hoe boeken we dit uitje?

Hiernaast vinden jullie een reserveringsformulier. Vul hier alle gevraagde gegevens in. Ga vervolgens akkoord met onze huisregels en algemene voorwaarden. Vervolgens kunnen jullie alle persoonlijke gegevens invullen. Klik vervolgens op de knop ga naar betalen. 

Hoe betalen we dit uitje?

Wanneer jullie in het reserveringsformulier klikken op naar betalen worden jullie doorgestuurd naar de betaalpagina. Jullie kunnen hier de betaalmethode selecteren (Ideal, Trusly of Bancontact) en de betaling voltooien. Als de betaling voltooid is, krijgen jullie van ons een bevestiginsmail (met betaalspecificatie) van jullie geboekte uitje. 

Kunnen we dit uitje nog annuleren?

Wanneer jullie boeken gaan jullie akkoord met onze huisregels, annulerings- en algemene voorwaarden. Wanneer jullie willen annuleren gelden deze voorwaarden. Alleen bij regen en/of bij onweer tijdens de reserveringstijd kunnen jullie de sloep(en) op de dag zelf (09:00 uur) annuleren. Jullie kunnen de reservering verplaatsen naar een andere datum of jullie ontvangen van ons een voucher van het reeds bestede bedrag. Deze voucher is één jaar geldig en kan ook aan een andere activiteit worden uitgegeven.

Ik heb een voucher, hoe kan ik deze gebruiken?

Onze vouchers hebben elk een unieke code, jullie kunnen deze code invullen in het reserveringsformulier. De waarde van de voucher wordt automatisch afgetrokken van het totaalbedrag. Mocht er sprake zijn van een openstaand bedrag kunnen jullie deze via de betaalmethode betalen. Let op, een vouchercode kan éénmalig gebruikt worden voor het gehele bedrag van de voucher.